Choď na obsah Choď na menu
 


Jedálny lístok :)

10. 3. 2013

 Potraviny nevhodné: Cukor, cukrárske výrobky, med, zmrzlina, múčniky, plnotučné mlieko, kondenzované mlieko, šľahačka, smotana, tučné syry, smotanové jogurty; tučné mäsá - bôčik, krkovička, ovar, baranina, hus, kačica, pečeň; údeniny; tučné ryby - úhor, losos, ryby v oleji; mandle, mak, lieskové a vlašské orechy; živočíšne tuky bravčová masť, slanina, loj; všetky nápoje s obsahom alkoholu - destiláty, pivo, víno; všetky nápoje s obsahom sacharidov - mušty, džúsy, limonády; rastlinné tuky rastlinné maslo, oleje.


Potraviny vhodné  iba v obmedzenom množstve:Celozrnné pečivo, chlieb, ryža, cestoviny, zemiaky; chudé mäso - kura, králik, teľacie, chudé hovädzie, chudé bravčové, rybie filé, kapor; hydinová šunka, vajce (ak nemáte sklon k vysokým tukom v krvi); polotučné mlieko, podmaslie, jogurt, kefír.


Potraviny doporučené :Zelenina, nie príliš sladké ovocie; netučný tvaroh, nízkotučné mlieko, syry do 30 % tuku; z nápojov voda, čaj, nesladená minerálna voda. Sladidlá doporučujeme nekalorické. Korenie iba v obmedzenom množstve.

Ukážka z jedálneho lístka:

denný príjem 1000 kcal120 g sacharidov, 30 g tukov, 80 g bielkovín Ranajky1 malá šálka mlieka, plátok celozrnného chleba, lyžička rastlinného masla, 5 dkg netučného syra tvarohu alebo 5 dkg hydinovej šunky.Desiata10 dkg ovocia alebo 10 dkg zeleniny Obed1/4 vajcia, 10 dkg chudého mäsa, tvarohu, netučného syra10 dkg zemiakov alebo 2 pol. lyžice ryže či 2 pol. lyžice varených nevaječných cestovín 15 dkg zeleniny alebo 10 dkg ovocia Olovrant malá šálka mlieka, plátok celozrnného chleba Vecera1/4 vajca, 10 dkg chudého mäsa alebo hydinovej šunky, tvaroh, netučný syr10 dkg zemiakov výmena vid obed 15 dkg zeleniny alebo 10 dkg ovocia

Vytvorila: *D*


 
 

Komentáre

Pridať komentár

Prehľad komentárov

Zatiaľ nebol vložený žiadny komentár.